Sunday, September 18, 2005

رخصتی برای فیلم دیدن

Mr. and Mrs. Smithبعد از مدت‌ها وقت کردم دو تا فیلم جدید ببینم. اولی «آقا و خانوم اسمیث (Mr. & Mrs. Smith)» بود. نکته مثبت فیلم تنها بازی براد پیت در کنار آنجلینا جولی هست. فیلمنامه ـ که به نظر من مهمترین قسمت یک فیلم هست ـ چندان چنگی به دل نزد. البته ایده خیلی عالی بود و اگر روی بعضی قسمت‌ها به ویژه جایی که زوج متوجه هویت دیگری می‌شوند و همین طور همکاری آنها پس از آشتی، بیشتر کار شده بود، و اگر خالی بندی‌های ابلهانه در مورد کشتن شونصد نفر (!) به دست دو نفر در انتهای فیلم نبود، شاید نمره 19 می‌گرفت! به هر جهت فیلمی هست که اگر دوباره روی فیلم نامه اش کار بشود و بازسازی بشود خیلی جالب تر و خنده دار تر خواهد شد.
Fantastic Fourفیلم بعدی «چهار فوق العاده (Fantastic Four)» بود. اگرچه در IMDB این فیلم را در ژانر علمی-تخیلی گذاشته است، اما فیلم بیشتر ...خمی-تخیلی است! من دوست دارم اگر خالی بندی‌ای هم در فیلم است، منطقی باشد و در آینده احتمال به وجود آمدنش دور از ذهن نباشد.
الان که دارم این مطالب را می نویسم فیلم «دنی سگه» یا «رهاشده» (Danny The Dog, Unleashed) را هم دیده ام اما روده درازی در مورد آن باشد برای بعد...

No comments: